היערכות גבוהה בגופי הביטחון לקראת החגים: "המצב מתוח מאד"

בנצי לייזרוביץ No Comments on היערכות גבוהה בגופי הביטחון לקראת החגים: "המצב מתוח מאד"

השר לבט"פ: "בימים אלו יש ניסיונות חוזרים ונשנים לבצע פיגועי טרור נגד אזרחי ישראל". בכיר במשטרה: "יש לנו כרגע עשרות התרעות מכל הסוגים". המפכ"ל: "נהיה בשווקים, בתי הכנסת ובכל מקום"

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

היערכות נרחבת בקרב גופי הביטחון לקראת חגי תשרי וברקע התרעות רבות על כוונות לביצוע פיגועים: בכיר המשטרה אומר היום (חמישי) ל"קול חי", כי "המצב מתוח מאד, יש לנו כרגע עשרות התרעות מכל הסוגים, ירי, מטענים, סכינים, בקת"ב ואבנים".

לדבריו "כל ההתרעות מטופלות ע"י כלל גורמי הבטחון. התרעות שנמצאות בוודאי במצב כזה או אחר אנו מפעילים את הכל לסכל את אותה חולייה. הבעיה הקשה הוא המפגע הבודד ואנחנו בהיערכות גדולה והמענה שלנו שונה. עירנות של הציבור חשובה מאד מאד בתקופה הזו בעיקר. מה שיש כעת בהר הבית מבחינתנו זו הסתה וגם זה מטופל. ושוב עירנות של הציבור חשובה מאד".

מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי אמר הבוקר בטקס הענקת דרגות ומינויים במשטרה: "ארגוני הטרור מנסים כל העת לפגוע בנו ביום יום, או באמצעות התארגנות, או במפגע יחיד, או הסתה ברשת. יש עלייה גדולה במספר ההתרעות. ממוצ"ש הקרוב ועד לאחר החגים המשטרה תעלה את הכוננות לרמה הגבוהה ביותר. נהיה בשווקים, בתי הכנסת ובכל מקום. אני קורא לאזרחי ישראל לגלות עירנות גבוהה, תחגגו את חגי תשרי אך תהיו ערניים. נגיע ונגיב לכל קריאה שתגיע למשטרה".

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב אמר בטקס: "אנו נמצאים על סיפם של חגי תשרי, ובימים אלו יש ניסיונות חוזרים ונשנים לבצע פיגועי טרור נגד אזרחי ישראל. התקופה המתוחה הזו עלולה להימשך עוד שבועות ארוכים, ובמהלכה – ישאפו מחבלים ושולחיהם להגיע לערים וליישובים, לפגוע ולהרוג בנו. אך הם ימצאו מולם שוטרים ושוטרות הפרוסים בכל רחבי הארץ, נחושים, אמיצים ומודעים לגודל המשימה".

יו"ר המועצה הדתית אשדוד, הרב עובדיה דהן, יצא היום בקריאה לגבאי בתי הכנסת בעיר להגיע חמושים לתפילות ראש השנה בשל המתיחות הביטחונית. "הנחיות אלו", נמסר מטעמו, "הם על פי פסיקתם של הרבנים הראשיים לישראל וגובשו על ידי משטרת ישראל בשיתוף המועצה הדתית".

לפי ההנחיות, על מתפללים בעלי רישיון לנשיאת נשק אישי בתוקף ובעלי מיומנות בשימוש בנשק, לשאת את כלי הנשק עליהם, גם בשבת וחג. בנוסף, בכל בית כנסת ימצא טלפון נייד לשעת חירום. יש להביאו לפני השבת ולהשתמש בו רק במצב חירום.

עוד הונחו גבאי בתי הכנסת באשדוד לוודא כי יציאות החירום בבית הכנסת אינן חסומות וניתנות לשימוש בעת חירום. כמו כן הם התבקשו לאתר מבין חברי הקהילה חובשים ומגישי עזרה ראשונה ולתדרך אותם שיהיו מוכנים לכל תרחיש.

עוד על פי ההנחיות, ימונה אדם המכיר את ציבור המתפללים שיש ביכולתו לזהות על "אורח בלתי רצוי", יש לזכור שביכולתו של מפגע להגיע בתחפושת של מתפלל.

הגבאים הונחו לבדוק המצאות ערכות "עזרה ראשונה" בבית הכנסת, ולוודא שהיא נגישה לחובשים ומכילה את כל הנדרש. בנוסף, חשוב לזכור את מספרי הטלפון לשעת חירום: משטרה 100, מגן דוד אדום 101, איחוד הצלה 1221, מוקד העיריה 106.

הרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית: "כולי תקוה שנחזור לשקט ולשלוה במהרה והשלום והבטחון יחזור ונזכה לשנה טובה ומבורכת, שתשרה בה השלום והבטחון בארצנו".



0 תגובות